Sider

tirsdag 3. april 2007

Krokus og påskeliljer

God påske (fra i fjor)Påske for meg betyr vår. Heldigvis kommer påsken sent i år, og da er våren i anmarsj. Passerte forbi Lykkeberg her en dag, og der sto krokusen i tusentall. Det var et flott skue. Og jeg kan tenke meg det er like fint de andre stedene hvor krokus er plantet, ved biblioteket og ved Tollbodplassen. Dessverre har jeg bare 3 (!) krokuser i beddet mitt. Takket være nabokattene som gjør sitt fornødne der, og ikke der hvor de hører hjemme. Vekk med de.

På trappa står fortsatt lyngen og sypressen fra jul, men de har sett sine bedre dager. Så i morgen går de i søpla og fram kommer påskeliljene som jeg kjøpte på mandag. Har ikke kommet lenger, men de står klare til å overta. Med friske blomster på trappa, blir det koseligere å ta i mot både budne og ubudne gjester. Det frisker opp sånn på onkli'...

Så mens de nye blomstene, eller rettere sagt knoppene, finner seg tilrette på trappa, så kan jeg nyte påskeliljene fra i fjor. Se så fine de ble i trendy kasse....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Flotte blomster Mona. Og de jeg fikk av deg har blomstret i mange dager og er SÅ fine. De har fått litt mer pynt på seg,- Maja hadde med seg en kylling på en pinne fra barnehagen....

Lise sa...

Huff, jeg er skikkelig dårlig med det med planter og blomster altså. Jeg er rett og slett ikke født med det derre grønne genet! Dessverre....

Janne sa...

Hiver meg inn i den klubben der Lise. Skulle gjerne vært flink for det er jo så vakkert når det blomstrer som bare den.

Mona Christin sa...

Har ikke gartnerfingrer jeg heller, men det hender jeg er grønn vettu... Det har jo dere hørt før...