Sider

torsdag 18. oktober 2007

Ellevilt...

Nå om dagen er det "gult er kult"-konsept i byens to kjøpesenter. Det er Elleville Dager. Salg på alt mellom himmel og jord. Og salg, det liker vi. Det klinger fint i mine ører.


Det startet tirsdag med en annonse på olabukser for barn. Pris: 49,-. Utrolig billig. Trenger alltids nye olabukser. Men det var ikke bare det. Butikken bugnet av tilbud, og da lar jeg meg ikke be to ganger. I den første butikken endte jeg opp med to par olabukser, pologenser x2 til 49,- pr stk og 2x omslagscardigan, også til den nette pris av 49,- pr stk. Nå hadde jeg godfølelsen på at jeg hadde gjort et skikkelig varp. Etter å ha prøvd de nye klærne mine fikk jeg rett i mine antakelser. Men nå angret jeg på at jeg ikke kjøpte mer. Argh... Sånn er det alltid.

På neste stoppested fant jeg meg et par støveletter, korte sådan. Må ha korte fordi det er ikke plass til "tømmerstokker" i dagens høye støveletter, dessverre. Akkurat der føler jeg meg diskriminert. Men støvelettene ble kjøpt for 199,- og det var halv pris. Veldig fornøyd.

Hører noen sier at de blir så slitne av å shoppe. Kan ikke skjønne det... Det er jo så moro når du får så mye fint og billig. Men det stoppet ikke der.

På ettermiddagen tok vi oss en tur til Sparkjøp. Ikke noe salg der, men alltid billig uansett. Endte opp med en handlekurv på drøye 600,-. Pengene får fort vinger på shoppingtur, men jeg er egentlig ingen racer i shopping til vanlig. Men det er en morsom sport innimellom.

Den eneste shoppingen jeg ikke liker, er julegaveshopping. Og nå sniker den seg rundt hjørnet snart. Huff... Det kan overhodet ikke kalles koseshopping iallefall.

Nå ble det mye shopping her. Shopping, shopping, shopping... Hmmm... Det var rart å si det mange ganger etterhverandre... Prøv!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Enig i at det er moro å handle på tilbud! Men ender opp med ting til barna stort sett. Hater å handle til meg selv!!! Det gjør jeg på nettet.. Bortsett fra i Solo, østf.hallen. Der har de masse fint!! Går sjelden tomhendt ut derfra! Gruer meg til julehandelen. Beste måten å få meg i dårlig humør! Hater å stå i laaange køer...

Anonym sa...

Var helt shoppefreak før men merkelig nok har det stilnet en del. Har blitt en av dem som synes det er pes. I allefall til meg selv. Blit ALLTID misfornøyd når jeg prøver klær og de ikke sitter som det skal og da gir jeg opp.

Ellers kan jeg formidle om at jeg faktisk er godt igang med julehandelen alt. Imponert selv der faktisk. Med samme tempo er jeg vel ferdig i nov. men det er vel å håpe på for mye.

Janne

Lise sa...

Jeg er aldri noe flink til å få med meg sånne tilbud... Er også av de som synes shopping er slitsomt - men det er moro når jeg finner det jeg leter etter :).

Julegavehandling synes jeg er kjempekoselig - så sant jeg vet hva jeg skal kjøpe og jeg er ute i god tid. Stress og mas, køeer og siste-liten-handling er en mare, så i år skal jeg prøve å unngå nettopp det.... ;)

Vidar sa...

elleville dager er helt meningsløst for meg....tulletete:=

Mona Christin sa...

Det kan føles meningsløst, men det trekker iallefall handlegale kunder. Men det er mye ræl som ligger utover. Klær fra to år tilbake eller mer... Men jeg var faktisk heldig. Det var klær fra årets kolleksjon...

Men det holder med en sånn tur... Blir metta lissom....