Sider

mandag 30. mars 2009

Stakkars barn...

Jeg lærte meg om forventning.
"- Bare vent til pappa kommer hjem!"

Jeg lærte å møte utfordringer.
"- Hva tenkte du på? Svar meg når jeg snakker til deg! Såså, ikke motsi meg!"

Jeg lærte meg å tenke logisk.
"- Dersom du faller ned fra husken og bryter av nakken kan du ikke bli med meg på butikken!

Jeg fikk medisinske kunnskaper.
"- Dersom du ikke slutter med å rulle slik med øynene kommer de til å falle ut av seg selv.

"Jeg måtte lære meg å planlegge fremtiden.
"- Dersom du ikke klarer prøven i rettskrivning kommer du aldri til å få noen bra jobb."

Jeg lærte meg at mødre er tankelesere.
"- Ta på deg jakken - tror du ikke jeg vet at du fryser?"

Jeg lærte meg å se det humoristiske i det meste.
"- Kom ikke springende til meg dersom gressklipperen klipper av deg tærne."

Jeg lærte meg hvordan man blir voksen.
"- Dersom du ikke spiser opp grønnsakene kommer du aldri til å bli voksen."

Jeg lærte meg om sex.
"- Hvordan tror du egentlig at du kom hit?"

Jeg lærte meg om ærlighet.
"- Du er akkurat som din far!"

Jeg lærte meg sammenhengen mellom visdom og alder.
"- Når du blir like gammel som meg kommer du til å forstå."

Ingen kommentarer: