Sider

søndag 11. oktober 2009

Fest

Denne helgen ble viet til fest. Lenge siden sist. Det skulle feires at storebror og samboer fyller år.

Det er ikke bare bare å gå på fest. Kroppen er ikke alltid "fit for fight", men heldigvis hadde min storvokste torso en god dag i går. Til og med håret hadde en god dag, og det gir selvtillit for en aldrende, hardtarbeidende husmor (det var en fin tittel... Hehe...).

Vi startet med en champagne til velkomst. Jeg må innrømme, allerede da merket jeg alkoholen, men uten virkning forøvrig. Jeg er veldig ensporet hva alkohol angår. Og med alderen kommer kresenheten. Når en er ung går det meste ned, og da med diverse følger. Men skal jeg virkelig unne meg det igjen?? Svaret er nei. Derfor safer jeg og det med stadig hell.

Min eneste favoritt er Smirnoff Ice. Som Olaf Tufte sier om tran, sier jeg det samme om Ice, "det er det som funker..." Erfaringsmessig heller jeg ikke innpå som i gamle dager, men holder et jevnt og pent tempo. Jeg må jo klare å kontrollere inntaket. Spedde på med en Irish Coffee som forresten smakte nydelig.
Formen i dag? Den kunne ikke vært bedre. Litt trøtt, som følge av leggetiden. Men det kan jeg leve med. Håper ikke neste fest er langt unna...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg tror fra min erfaring at cluet er å ikke blande altfor mye. Jeg er i finfin form hvis jeg holder meg til enten øl eller vin, men begynner jeg å dra inn øl og vin samtidig, eller noen form for sprit, da er det uggen dagen derpå ja. Og en fest er en opptur i hverdagen det:)

Mona Christin sa...

Pleier å ta reisesyketabletter før en fest, men dem blir jeg så forb.... trøtt av. Har prøvd uten et par ganger nå og det har gått bra. Men jeg kjenner jo mine begrensninger. Bedre med humør enn sus i huet...

Anonym sa...

Reisesyketabletter?? jeg tok reisesyketbl etter en skikkelig fylledag i Køben for et par år siden. Det funka fint! Så prøv det neste gang, da bør du ikke bli så trøtt heller.

Ellers har jeg fått et tips fra en overlege som vil ha oppegående folk på jobb på søndag: Ta Zyrtec før du drikker... Har aldri prøvd, men kanksje det er lurt??
Anki

Mona Christin sa...

Har prøvd det og. Funker fint det. Men har mest tro på det første.

Skrev du noe feil i kommentaren over?? Ang reisesyketabletter??

Lise sa...

Reisesyketabletter??? Den var ny for meg, hehe! Kanskje det er tingen. Jeg er nemlig ikke like flink som deg, Mona, til å holde meg til en type drikke... Men det skal sies, at jeg blir sjeldent dårlig.. men det skal også sies, jeg fester relativt sjeldent også!!! :D
Gleder meg til den 13.11. Om det blir reisesyketablett i forkant eller etterkant, gjenstår å se, hehe!!