Sider

søndag 29. november 2009

En liten dame


Eldste dattera vår blir snart 11 år. Onsdag denne uka var det klart for den første ordentlige klassefesten. Vi hadde fått låne skolens gymsal og den pyntet vi opp med ballonger, girlander og discolys. Et langbord ble dekket med masse telys, glinsende tallerkener og matchende servietter. Skikkelig stilig ble det. Læreren sto for jobben som DJ.

I anledingen ble det kjøpt inn ny tunikakjole med paljetter. Glinsing er det hotte denne sesongen og da funker ikke noe annet. Ispedd med sølvleggings og sølvcardigan ble ho som en liten dame.

Tilslutt må jeg bare si: det er sterke meninger på denne lille dama altså, snart 11 år gammel. Så du skal ikke komme her og komme her...

9 kommentarer:

Lise sa...

Så fiiiin hun var! :) Var nok stas med klassefest, ja!

Og 11 år a gett... uups.. hvor blir det av tida liksom.....???

Mona Christin sa...

Ja, det kan du spørre om. Du merker vel knapphet på tid du nå om dagen.

11 år og i gruppa mellom barn og ungdom. Tweens heter det visst. Men du også har en i den kategorien. Merker du store forandringer? Her er det litt temperament innimellom og litt kosete mammajente en sjelden gang. Men ho er flink og selvstendig og har litt for sterke meninger noen ganger. Er ikke altfor lett å føye da.

Huff, de små, de små.

Lise sa...

Thomas er nok nærmere barn enn ungdom ennå, tror jeg. Men det kommer nok - og det er ingen hast, føler jeg, hehe..
Han er ille glad i mamma'n sin da, og jeg hører støtt og stadig "jeg elsker deg, mamma" og "kan jeg få en kos?". Nydelig, vet du.. så selv om de kan gjøre meg en smule gaaal til tider, kan de også smelte meg helt <3

Mona Christin sa...

Kan nok tenke meg at jenter er tidligere ute til å bli små damer enn gutter til små menn. Jenter er jålete tidligere og mer opptatt av klær enn gutter. Jeg prøver å holde litt igjen, men når klassevenninnene får lov så kan en ikke være altfor striks heller. Fornuften pleier som regel å seire da, heldigvis...

Gruer meg til begge er tenåringer. To jenter på badet om morgenen i tillegg til meg selv. Vi må nok investere i et bad nr 2 innen den tid.

Kristin sa...

Slenger inn en kommentar her : når er det ok at barna får egen mobil? Er veldig usikker påe dette....

Kristin sa...

Hvor kom den e'en fra? Rare greier..

Mona Christin sa...

Seline fikk sin første mobil til jul i 2.klasse. Den har Sara arvet nå, men bruker den så og si aldri.

Lise sa...

Begge mine fikk i andre halvår i første klasse. I utg.pkt synes jeg det var litt tidlig, men Thomas fikk da, fordi vi flyttet og han kom litt lenger vekk fra kameratene. Derfor greit at han hadde mobil, så vi kunne holde styr på hvor han var og sånn :).

Så er det vel sånn at det smitter over på minstemann. Det eldstemann har, vil minstemann ha... Men synes det er greit at Eirik har også, spes. når han er hos kamerater som ikke bor rett ved.

Mona Christin sa...

Kan skrive under på at det smitter ja. Urettferdig, sa Sara, fordi Seline hadde.

Men vi sa at når Sara kan skrive ordentlig, skal ho få. Derfor kjøpte vi kontantkort i sommer. Men som sagt, ho bruker den heller sjelden...