Sider

tirsdag 20. april 2010

Skaptømming

Våren er tiden for å rydde og tømme skap. Nå var det jentenes klesskap som ble ryddet. Noe ble flyttet fra 11 åringens skap til 8 åringens. Klær som har holdt seg i vaska er greit å arve. Men 8 åringen er usedvanlig kresen i klesveien. Her må det matches fra topp til tå, noe som gjør at jeg nesten river meg i håret av frustrasjon. Og jeg aner ikke hvem hun har det fra. I hvertfall ikke meg, som hopper rett fra jobbuniformen til den berømte kosedressen.


For rydding betyr overskuddsklær. Da er det kjekt å ha kollegaer som kan arve. Jeg luker ut det som er kast og pakker ned det som er "like pent". Forrige uke fikk min gode kollega en bærepose med klær og det ble satt stor pris på. Og jeg satte stor pris på at det kom til nytte. Liker ikke å kaste klær og ting som er like hele. Jeg er rar sånn. I følge mannen hadde vi hatt mye mer plass til oppbevaring hadde ikke jeg tatt vare på alt. Men jeg innrømmer at det trengs en skikkelig vårrydding nå. Både i kott, skap og kjeller.


Disse flotte rosene prakket min kollega på meg, enda jeg sa jeg ikke ville ha noe for klærne. Men snill som hun er så måtte jeg takke pent ja. Hun ville gjerne betale meg, men der går grensa (sorry). Jeg var bare glad jeg fikk gitt det bort. Og med de rosene fikk jeg endelig brukt den nye vasen fra IKEA (som en annen kollega har kjøpt for meg). Som dere skjønner omgås jeg snille og gode kollegaer.

Ha en feiende flott tirsdag.


18 kommentarer:

♥ Linnie ♥ sa...

Heihei Mona Christin :)

Koselig at du vil være med i den lille giveawayen min :)

Ja, klær er det nok av, i skuffer og skap (og beskjemmet nok esker også *sukk* )...

Jeg får sånn nostalgifølelse for klærne jentene mine har brukt.
Jeg skjønner det ikke, hehe :)


Jeg finner minner i hvert eneste plagg de har hatt på seg :) Så jeg sliter med å gi bort. Vil helst at tantebarn og sånn skal arve, hihi ;)
Men er ikke alltid det går heller da :)

Nydelige roser du fikk :)
Alltid kos med roser.
Jeg er også sånn at jeg ikke vil ha noe for ting jeg ser på som gi-bort dersom noen kan bruke det.
Synes rett og slett det er ekkelt å ta imot penger for sånt, også for små tjenester og slikt. Rart med det :)

Flotte kollegaer har du iallefall, og det er deg vel undt ;)

Ha en flott tirsdag =)

Klem fra Linnie ♥

Villasol sa...

Deilig og få en opprydding! Har akkurat gjort det selv.
Hun på 12 år her sliter klærne så det er ikke noe og gi bort, men hun som er snart 2 år er jo klærne like fine. Jeg har en søster som gleder seg til jeg skal rydde i skapet hennes. Hun har en datter på 1 år. Synes det er kjempekoselig når jeg ser henne med klær etter Milla.
Godt ting kommer til nytte, for da trenger jeg ikke og ha dårlig samvittighet når jeg kjøper nye.
Noe jeg gjør veldig ofte.

Ha en fin dag!

Ingunn

Herr og Fru Nordnes sa...

enig med du... vil ikke ha penger for noe man allikevel skal gi bort! Jeg har en nabo som overtar litt barnetøy. Det er jo nesten ubrukt ettersom ungene her vokser fort fra 56 til 86 i klær hehe!

I dag er det sol på tretoppene! TUR!
Jei!

Du inspirerer meg til våropprydding! TAKK!

Klem

ELIN sa...

Så flink du er! Her trengs også en skikkelig opprydding, men jeg har ikke hatt overskudd til å begynne ennå. Gruer meg, for det er nok rot å ta av he he. Så fint at du fikk gitt bort noe. Husker at jeg synes det var kjempestas å få klær fra andre som var litt eldre når jeg var liten. Nydelige roser du fikk. Så koselig med så kjekke kollegaer :) Klemmer fra Elin

Unknown sa...

Så deilig og rydde og lufte klesskapene litt:o))
Og så snill du er som gir bort klærne til kolleger, er noe av det morsomste datteren min vet, og arve klær:o) Vel fortjent med blomster syns jeg:o))

Ha en strålende dag!

Klem Line

Ruter & Hjerter sa...

Hei! Det er godt å høre at andre også trenger en ryddesjau! Klær er jo så gøy å gi bort! folk elsker jo å få noe alle liker:) tror jeg må ta en rydde dag jeg også git...men hagen først!

Ruter & Hjerter sa...

Hei! Det er godt å høre at andre også trenger en ryddesjau! Klær er jo så gøy å gi bort! folk elsker jo å få noe alle liker:) tror jeg må ta en rydde dag jeg også git...men hagen først!

Christina Mari sa...

Litt rydding her å der må til når våren er i annmarsj. Så det skal gjøres her å. Er vel alltid bra når ting som kanskje må hives kanskje kan gjøre andre nyttig når man ikke har plass.
Ha en vidre fin dag.
Klem fra Christina

stina sa...

Rydding må til...
Holder på ned hele annen etage...Miriam har flyttet hjem igjen og da må hun ha større plass!
Ser enda ingen ende på det men får ta en dag om gangen...
Har som mål og få hivd masse oppspart dill som vi ikke har klart å kvitte oss med før..og det virker lovende!
SÅ...."SKITT KASTE"...

Størstepia sa...

Helt enig, våren er sånn ryddetid - jeg burde nok ha ryddet i alle skap, boder og skuffer for lenge siden. Mannen og jeg planla å gøre det denne våren, men har ennå ikke blitt gjort:(
Siden du nå har gjort det, så gav du meg også et lite spark bak, så da får jeg sannelig gjøre det til helga:-)

Ellers er jeg helt enig med minste dattera di, alt må matche, sko og jakker og gensre - jeg får litt hetta om ikke ting passer sammen, hehe. Så der skjønner jeg henne godt, tihi:-)

Herlig at du kan få gitt bort noe, da føler man liksom at man har noe igjen for de pengene man har brukt på det;-)

Ha en flott tirsdag!

Klem fra størstepia

Ingvild B sa...

Nydelige roser!

Og jeg er helt enig ang den store vårrengjøringen!
Jeg har begynt å rydde i kjøkkenskuffene,
og kjenner jeg gruer litt for de klesskapene...
Men det er vel bare å komme igang! ;)

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Flink du ! ♥ Har satt i gang her også, men jeg er fæl til å kaste jeg da. Gir bort det som er pent brukt, men mye kaster jeg.

Rosene var kjempefine, og det er jo så fint å ha blomster i en mugge. ♥

Ønsker deg en fin tirsdag videre ! :)

Klem Anette

Noatunfrua sa...

Så deilig å bli kvitt litt overskuddsklær! Og enda bedre er det jo at noen andre kan bruke det :)
Nydelig roser du hadde fått!

Ang loppis så har jeg ikke oversikt ennå... Skal heller komme tilbake til deg hvis jeg kommer over noe ;)

Klem!

Birgitte sa...

Jeg har lagt en hilsen til dig på min blog. :-)
Klem, Birgitte

MiaMaria sa...

Hejsan Mona!

Lite vårrensning är ju inte så kul men ack så skönt när det är klart...
Vilka vackra rosor du fått!

HA en bra dag!
MiaMaria

Anonym sa...

Deilig å få litt ekstra plass i skapet;) Her går jeg gjennom klær både høst og vår, men det minsker ikke.. Er vel på tide og bli litt mer kritisk, kjenner jeg..Hater å kaste ting selv, men det stopper seg jo selv i en liten leilighet!

Så koselig med snille kollegaer da:) Nydelige roser, og så søt vase<3

klem Lotte:)

Lotta sa...

Heia! Så koselig med blomster og å få ryddet litt. Må jeg få gjort her og. I det siste har jeg bokstavelig talt ikke hatt tid til å kikke meg i speilet en gang...hehe
Nå skal jeg ZZZZZzzzzz legge meg. Ønsker deg en fin torsdag:)Klemmer til deg snuppi

isabel sa...

for en behagelig blogg å lese!
dette var en blogg som skle rett inn til mitt hjerte :)
nydelige bilder og spennende lesing. Og ikke minst herlige bilder av deilig kake, nam nam!

trekker et lodd og linker til bloggen din på min side, for denne burde flere se.

håper du tar turen innom min blogg, den dreier seg hovedsaklig om hverdagslivet til meg og mine to små hjerteknusere.

ha en riktig fin søndag.