Sider

søndag 6. juni 2010

Planting og noko attåt

I dag, endelig, fikk jeg plantet i verandakasser, urner, bøtter og spann. Har drøyet bevisst, for jeg orket ikke tanken på å plante på nytt etter hjemkomst fra Tyrkia. Så derfor er jeg lovlig sen i år. Kjøpte planter for flere dager siden, men har ikke fått gjort noe med det før i dag. Måtte har jord og da var det like så godt å kjøre en tur til Plantasjen.


I år har jeg plantet Lobelia, Pelargonia, Margeritter (både norske og spanske), Tagetes og så plantet jeg ut Hortensiaen jeg har hatt inne. Kanskje den koser seg mer ute. Så nå er det endelig litt koselig på trappa og verandaen.


Måtte kjøpe meg en ny lavendel og da ble det en sommerfugl-lavendel. Den er utrolig flott i farge og fasong.


På Plantasjen fant jeg et veggoppheng med 3 sinkpotter og i de plantet jeg blå Lobelia. Det ble utrolig fint.


 Pyntet opp en kjedelig vegg ved verandaen. De hadde to varianter, en vertikal og en horisontal. Jeg falt for den horisontale og den kostet ikke mer enn 149,-. Måtte ha den, bare måtte ha den.


Lekkert, ikke sant??


Stor klem

15 kommentarer:

Størstepia sa...

Så flink du er med blomster!!!
jeg har "brune" fingre, og dreper omtrent alt jeg kommer borti av grønt...
Dette så jo nydelig ut, ble inspirert til å prøve jeg nå!!! Og de pottene til 149 var lekre!!

Gleder meg til å se flere Tyrkiabilder!

Klem fra størstepia

Christina Mari sa...

Kjempe fint!
Tenkte jeg også skulle det,men jeg skal vente litt til sommeren kommer litt mer til oss. Her er ikke mange varmegrader her,å er redd de blir å fryse stakkars.
Ha en vidre fin kveld.
Klem fra Christina ♥

Jorid + NOE Blog sa...

Så flink du har vært :-)

Ha en finfin uke vennen:-)
klem

FruLisa sa...

Det opphenget med 3 potter var kjempefint! Og det ser ut som det blir fint ute hos dere også:-)

Klem klem

Jatte sa...

Hei, sååå fint :D
De tre pottene med oppheng var jo kjempefine, hvor mye ga du for de ?

Tror nok jeg skal lure meg avsted til Plantasjen idag, må ha litt flere blommer ;) hihi♥

Ha en heeeerlig dag♥
Sommerklemmer

RoseSommer sa...

Nå er du godt igang med sommerplantingen ser det ut til, og det blir fort frodig og koselig rundt deg nå, tenker jeg!
Og jeg synes også planteopphenget var flott. Skjønner godt du måtte ha det. Imorgen, tirsag, er de Grønn Glede på NRK1, så der har de visst flere tips til blomsteroppheng har jeg hørt.

Villasol sa...

Så fint det ble! Skjønne blomster!
Har sett på den veggoppheng med potter jeg også. Blir nok en sånn på meg!

Ønsker deg en fin dag!

Klem Ingunn

Nina B. sa...

Så fint du har gjort det.
Jeg drev også å plantet og plantet om litt i går. Gøy å se plantene vokse seg ut av pottene ☺ Da er det bare å finne frem noen større...

Jeg har ikke grønne fingre, så derfor er det jo spesielt gøy. Tjihi"

Ha en fin uke ♥ Nina

Anne Grete sa...

Så flotte potter og planter!! Skulle lært litt med deg hvordan man tar godt vare på disse skjønne grønne - for jeg dreper nemlig alt jeg kommer borti..hihi.

Angående hvor vi skal så skal vi til mallorca :) Du er fornøyd med sunwing resort altså? Er veldig spent på opplegget :)

Klem

Bustenellik sa...

Så flott du får det :-) Likte det opphenget godt :-)

beate sa...

så fint! det opphenget med sinkpotter var stilig!!!

nyt kvelden

klem beate

InstatreffNorge sa...

Kjempefint:)
Det opphenget så jeg på på Plantasjen igår:)
Nå har jeg brukt en formue på blomster og uteplassen ser blomstrende ut, så håper jeg at jeg klarer å ha det sånn om en uke også...gjerne hele sommeren:P

Har du hatt en deilig ferie eller??
Spent på å få høre:)

Klem Lise

Ps. Flott at du likte gaven;)

Ruter & Hjerter sa...

Dette kan du! Du er jo helt rå med blomster! syns de nye pottene var kjempe fine! De sinkbøttene også..
kjenner til prinsippet må ha det bare må! ;)

SukkerSnella sa...

flotte blomster:)

hyggelig at du ville være med på min giveaway :)

klem Christin

June sa...

Hei!
Så gøy at du vil være med på giveawayen min. Og veldig koselig at du vil følge bloggen min!:)
Det ble kjempefint med plantene dine. De tre sinkpottene var kjempefine og de to hvite bøttene likte jeg og godt!Hvor har du fått tak i de?

Håper du har en fin tirsdag!

-June