Sider

fredag 2. juli 2010

Prosjekt lekestue ferdig

4 strøk, litt pirking her og der og vips så er lekestua ferdig. Mangler gardin og gulvteppe, men må finne det perfekte først.


Hvit, grå og rosa er gjennomgangsfargene. Duse , delikate og lyse og de passer sammen. Hylleplater og knekter er kjøpt på Biltema og kostet henholdsvis kr 20,- og 19,50. Servise er fra IKEA og kostet kr 99,-. Bøtta er et Rema-funn til kr 20,-.


Hadde planer om å bruke noe av det gamle som var inni før, men når jeg først skulle pusse opp så passet det best å fornye hele inventaret. Bordet er et Lack-bord fra IKEA til kr 39,-.


Disse flotte vimplene har jeg kjøpt av en alletiders bloggedame som har svingt seg på symaskinen i en fei. Tusen takk, Monica.


Vannkanne kr 20,- fra Rema.


Husmusa måtte jo også få flytte inn og har fått "egen inngang".


Jeg fikk min etterlengtede tur til IKEA og for en billig penge ble flere av møblene handlet der. Dessverre hadde de ikke alt, som vanlig, men fikk mesteparten pluss litt til. Dette er et nattbord som heter Konsmo til 175,-. Boksene kostet 25,-.


Taklamper måtte vi jo ha. Svakt lys, men de er mest for pyntens skyld. Koster 19,- på Clas Ohlson. Lenestolen er fra Bohus og kostet 249,-.


Jeg bare digger dette serviset fra IKEA og måtte ha det. Skulle ha glass og bestikk også, men dessverre utsolgt.


Hjemmelagde Diddl-bilder i billigrammer fra IKEA.


Speilhylle med kroker fant jeg på Jysk til 50-lappen, dekorert med My Littlest Petshop. Resten av Petshop-dyra ligger i bøtta på veggen. De røde oppbevaringsposene i fløyel er fra IKEA.


Over inngangsdøra tenkte jeg kanskje å ha en hestesko eller en wallsticker, men fant noen gamle blomster fra IKEA som pynter opp imens. Helt greit.


7 åringen er i Danmark med mormor og morfar og vi har pusset opp mens de har vært der nede. Nå er vi spente på hva hun synes om arbeidet. Vi har ikke sagt et pip og kan nesten ikke vente...


23 kommentarer:

Anonym sa...

Åååå,så koselig det ble da,heldige barn som får utfolde seg der. :)Klem.

Anonym sa...

Så flott den ble, tipper hun blir glad når hun kommer hjem og ser den flotte lekehytta med alt det lekre inventaret.
Stilig.
Klem fra Mio

Jorid + NOE Blog sa...

Hei Vennen! :-)
Så flott det ble, virkelig nydelig. Kommer nok til å bli mange hyggestunder der kan jeg tro.

GOD HELG!
Klem J

beate sa...

ååååå, jeg vil også ha lekestue (hi,hi...jeg mener lotte vil ha)
utrolig skjønt. tipper det blir masse fin lek her!

ønsker deg en fin dag snuppa!
her venter siste jobbdag før ferien! juhu

klem beate

Drømmeskyen sa...

Så utrolig flott det ble! Gjetter at det er ei jente som kommer til å bli veldig glad når hun kommer hjem:)
Også er jeg kjempemisunnelig over at dere har ikea i nærheten. Klem fra Hilde

Lena Celine sa...

Kjempe lekkert ble. Tenker det kommer til å bli noen koselige stunder inni der. Og musa med hus var dritkult. He, he....

Klemmer fra Lena

Christina Mari sa...

Oj,så fint det ble!
Kan tenke meg det er ei som kommer hjem å er stor i øyene. Så koselig!
Ha en vidre fin dag.
Klem fra Christina

Bustenellik sa...

Så koselig det har blitt :-)
Hadde sansen for den vesle husmusa. En artig detalj :D
Så spennende med en hemmelighet! Håper du deler reaksjonen med oss ;-)
Ha en fin fredag!
Busteklem

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Gjett om den heldige jenta di blir fornøgd då!:) Det der må jo vere drøymehytte for einkvar lita jente;) Nydelege detaljer og herlege farger. Likte spesielt husmusa og museholet;) hehe:))
Ha ein fin sommerdag!
Klem:)

ELIN sa...

Så flott det ble. Det med musa var jo kjempesøtt. det tror jeg nesten jeg må kopiere hvis jeg får lov hi hi :) Veldig kjekt med IKEA ting. Skulle gjerne vært der en tur jeg også. Så spennende å få 'lekestueeieren' hjem igjen fra Danmark. Ønsker dere en riktig god helg! Klemmer fra Elin

micano sa...

oioioi skal si du er effektiv!!! :-) Synes lekestua ble sååå koselig! Kjekt at du linker til meg, og kjekt å se vimplene er på plass!
Klem m

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Wow, dette ble et lekkert lekehus ! ♥ Tror datteren din blir såååå fornøyd, ikke rart du gleder deg til å vise det fram. ♥ Nydelig alt sammen. ♥

Klemmer Anette

Vibeke / Mammas Hus sa...

WOW! :))) Så lekkert. :)

Og jeg skal stjele ideen om musehull - vi maler nemlig vår lekestue nå... ;)

Fru Strøms Kvardagspussel sa...

Hei! så koselig at du vil være med på min Give Away ☺ Jeg trekker på søndag, så da får vi se om du har vinnerlykke... Dette er jo en super måte å finne nye blogger på også. Liker det jeg ser i bloggen din så jeg legger meg til som følger, og linker til siden din i bloggrullen min. Da kommer jeg garantert tilbake.... ☺
Klem fra Fru Strøm

Kristin sa...

Bra jobba Mona! Spørs om ikke jeg også må ta en oppussing i Majas lekestue når hun får se hvor fin Saras har blitt! Hun er hos pappa'n i to uker nå,- så jeg har jo sjansen!!! Takk for tipset;)

stina sa...

Ja da blir det innvielsesparty og museaften da...?hihi
Kjempefint ble det Mona!
Nyter vær og vind i to fattige uker nå...teller nesten dagene!..
Klemz

InstatreffNorge sa...

Det ble IKEA på deg ja;) Hva syns mannen om det da?:)
Er jo såå mye fint og billig der:) Selvom det er kjedelig når man kommer inn og de ikke har alt man har sett seg ut..

Så utrolig fin lekestua har blitt, her kommer jentene nok til å kose seg masse i sommer:)

Utrolig morsom detalj den musa da:)

Ønsker dere en god helg, og tvi tvi imorra:) Selvom jeg gleder meg enda mer til onsdag. Elsker cup jeg:)

Klem Lise

MissMette sa...

Hei Mona Christin
Så nydelig og koselig lekestuen ble ♥ mange flotte detaljer… Jenta di kommer til å bli så glad, en artig overraskelse :) Tusen takk for koselige kommentar inne hos meg og for at du ville være med i trekningen min… Ønsker deg en fortsatt fin helg, og sommer… Stor klem fra Mette

Fiolkransen sa...

Så flott det ble! Vil tro jentene storkoser seg der nå.. og det er jo en fryd for øyet også:)
Det settet med kopper og kar fra Ikea er nydelig:)

Klem fra Thea

Birgitte sa...

Hvor blev det fint. ;-)
Ha´en rigtig fin uge
Klem Birgitte

Størstepia sa...

Fy, så stilig:-)!!!
Skulle ønske jeg hadde en sånn da jeg var liten!:-)

Kjempeflott ble lekestue Mona Christin!

Klem fra størstepia

verdens heldigste mamma sa...

ååå det blei kjempe fint!!! Også så morsomt at du ikke har sagt noenting da !! :) Hææeminn, kan tenke meg ho blir overraska og glad!!:)

Høvebakken sa...

Kjempesøtt:)