Sider

lørdag 28. august 2010

Så så...

Er det en ting jeg elsker så er det en frodig veranda med masse blomster i potter, bøtter, urner, kasser og ampler. Blomster gir meg en herlig sommerfølelse. Dessverre er den på hell nå.


Her om dagen gikk jeg til innkjøp av blomsterfrø. Egentlig har jeg ikke grønne fingre, men i år har jeg fått skikkelig teken på blomstene mine. Derfor skal jeg prøve å så litt selv neste år. Fant frøposer til kr 0,99 på Europris (mer til overs...).


Dette er vel stort sett blomsterfrø til bedd, men jeg har planer om å prøve å så de i potter o.l. bortsett fra erteblomstene.


Jeg har vel sjelden vært mer forberedt til neste sesong enn nå, enda den ikke er over ennå. Men bedre føre var enn etter snar (og vel så det...).


13 kommentarer:

Unknown sa...

Blomster er så fint! Gleder meg til jeg kan plante litt frø også. :) Ha en god helg!

Martilie sa...

Herlig med blomster. Jeg er ikke klar til å gi slipp på sommeren riktig enda..

Du stiller godt forberedt til neste sesong :) Ingen unnskyldning for å ikke så selv da..

Ønsker deg en god helg!

Klem fra Tove

Anne Grete sa...

Skulle ønske jeg hadde grønne fingre!! Det blir nok kjempefint :)

Ha en fin helg!

Siljes Hobbyrom sa...

Skal si! ;))

Dette blir nok bra!

Ha en god helg! :))
Klem

MumsiMumsan sa...

Så koselig :O)
Kjekt å være klar og forberedt :O)
Jeg har hatt erteblomster i urne i år, med noe å klatre i, og det har gått kjempe bra :O)

Ha en flott helg!
Mumseklem Vibece :O)

Marianne sa...

Gøy og morro med masse blomster, og de selvsådde er det ekstra stas med. Er selv blitt en pelargoniumsliker! Neste års avling er innkjøpt ser jeg, mye fint der.

Ha en fin helg.
Marianne

Stina sa...

Det är ju härligt med blommor. Så fin bild.:-) Kram Stina

Noatunfrua sa...

Så spennende! Tenker du klarer deg fint som gartner til våren ;)
Får håpe du ikke glemmer de ut innen den tid, da! :)

Klem!

Siv sa...

Lykke til med plantinga :)
Erteblomster er såååå fine ♥

Gleder meg til å se bilder etterhvert...

Ha en herlig Lørdag !

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Ingenting er som god planlegging;)
Blir nok kjempefint!
Kos deg ikveld!
Klem:)

♥ Linnie ♥ sa...

Vet du, jeg planlegger å så hvert eneste år...

SKJER det at jeg kommer på det?
Neeeida, ikke før den måneden blomstene jeg ville så hadde blomstret i beste fall...

*Sukk*

Kanskje jeg også skal prøve meg, men det vil si, dersom teflonhjernen spiller på lag denne gangen ;)

Gleder meg til å følge såing og blomstring hos deg neste år iallefall ;D

Klem Linnie =)

Fru Ruud sa...

Smart å ha frøene liggende. Kunne sett for meg at jeg også hadde fått plantet noe mer om frø allerede var i huset når det var på tide å så!
De funker nok fint i krukker også vil jeg tro, ikke at jeg har greie på blomster da men...
Ha ei kos helg videre!
Klem Annette

stina sa...

Sånn tenker jeg også...
posene ligger inne på skapet ennå.
De går vel snart ut på dato!
Det er jo egentlig såå enkelt og såå lettvint ,men får jeg ut fingeren?...
Der er Knut flink se..du skal se blomkarsene hans! Allsidig fyr...
Klemz.