Sider

torsdag 18. november 2010

Første juleinnkjøp

Jeg er en svak person. Etter hver jul lover jeg meg selv å ikke handle noe julegreier neste jul. Men klarer jeg å holde meg i skinnet? Nope. Så nå har jeg avslørt min svake side og innrømmet at jeg ikke klarer å motstå juleinnkjøp. Dette året er intet unntak.


Når de store møbelkjedene bugner av lekkerbiskener, er det herlig å boltre seg fritt. Jeg falt helt for den spreke telysboksen i sink. Den har et "postkasselokk" på toppen og kan romme 200 telys. And I love it already...


Bokstaver kommer jeg ikke utenom. I allefall ikke når de koster 19,- pr stk. Denne gangen ble J-U-L med meg hjem, sammen med en sammenhengende JUL i sink. Bærre lækkert...

Alt er kjøpt på Skeidar.

I mangel på jul i heimen for øyeblikket, ble mine nye gardiner brukt som bakgrunn. Gleder meg som en unge til å henge de opp. Må bare ta det verste først; nemlig vindusvasken.

Ha en trivelig førjulstid.
Nå er det vel ikke for tidlig å ønske det, håper jeg.


18 kommentarer:

eventyrLise sa...

Er det lov å spørre hvor du er så heldig å ha fått kjøpt bokstaver til 19 kr stykket?

Anne Karins Mat og Vin sa...

Hei hei!
Kjenner meg så godt igjen der..lover meg selv at neste år får jeg bruke det jeg har, men klarer ALDRI å holde det he he. Men..er det så farlig og kjøpe litt nytt da? Neida, sier det inni mitt hodet, og det lytter jeg gladelig til:-))

For en smart telysboks, sånn en kunne jeg tenkt meg!! Kos deg med de nye fine tingene, og ha GOD samvtittighet! Det har i alle fall jeg:)

Klem fra meg

RoseSommer sa...

Ja, er det ikke mange fristelser?
Det er jo sånn at jeg HAR jo endel julepynt fra før også, så trenger jeg mer? Ja, det virker sånn....

Holder på å rigge til på et loppemarked til helgen, og er igrunnen forundret over hvor LITE julepynt vi får inn som lopper?! Tviholder folk på julepynten til den må kastes, eller?? Blir vi spesielt knyttet til julepynten vår? Kanskje jeg må lage et innlegg om temaet.
Dine nye ting var iallefall kjempefine.

livet på kvasseberget sa...

ååå så fine ting:)
er vanskelig å ikke kjøpe litt nytt.. hehe.

god førjulstid til deg også:) er lov å si det nå ;)

klem

Manne's hverdag sa...

Hi, hi - akkurat som å lese om seg selv, jo.

Så mye lekkert du har kjøpt - og gardinene ser kjempefine ut.

Ha en fin torsdagskveld!!!

Hilsen
Marianne

Marianne sa...

Ja det er mange fristelser der ute i butikkland, syntes det er gøy å kikke og også kjøpe jeg da!
Flott telysboks du har funnet, og bokstavene var også flotte.

Gleder meg til jul

Ha en fin kveld.
Marianne

Anne Grete sa...

Hihi, kjenner meg igjen! Jeg ELSKER det nye juledesignet som bla har kommet på kremmerhuset nå, litt mer nøytrale farger som sklir lettere inn i min stil.

Klem

Martilie sa...

Kos med litt nytt hvert år :)
Telysboksen er bare sååå lekker - og så plass til 200stk, 2 ikea-pakker :)

Ha en flotters kveld!

Klem fra Tove

ELIN sa...

Tror vi er mange svake damer her ute i denne søte førjulstid. Den te-lys boksen var super - en slik kunne jeg trengt! Klemmer fra Elin

Nina Iren sa...

Så tøff den boksen med telys var. Hvor har du funnet den hen? Bokstavene i sink var flotte!
Kos deg med pyntinga.

Klem

InstatreffNorge sa...

Hvor selger de såå billige julebokstaver da vennen?:) Jammen flink til å shoppe billige og fine ting du:)

Gleder meg såå til å pynte:) De vinduene...æsj...jeg må også:(

Klem

Nina Iren sa...

Den er kjøpt hos fru dahl...på Fauske...dem sender varer, ikke fått nettbutikk enda. Den koster kr 389,-
http://frudahls.blogspot.com/

Fru Ruud sa...

Alltid gøy med litt nytt til jul hvert år!! Nesten alt mitt var nytt i fjor så da gikk det en liten formue på julepynt så får begrense det litt i år...
Blir gøy å se hos deg når det blir pyntet, lekre gardiner!!!
Ha en fin dag!
Klem Annette

Bustenellik sa...

Så fiiiine juleting :-) Jeg har samme løfte til meg selv som deg, men jeg klarte ikke gå tomhendt ut av Kremmerhuset på Storbyen forleden dag. Huttetu. Det ligger gjemt i posen sin enn så lenge, og jeg håper Bustemannen ikke merker forandringen når det drar seg mot jul. I dag står sying på agendaen, nye kjøkkengardiner skal være klare til advent, så det er vel bare og henge seg i stroppen. Sukk. Vindusvask. Trippelsukk.
Ha en fin dag! Klem

Jorid + NOE Blog sa...

Så nydelig! Kan jeg også spørre hvor du har kjøpt bokstavene og boksen ? Er på utkikk etter noe lignende! :-)

Tuusen takk for kjempekoselig kommentar!! Det setter jeg stor pris på. Nå er TM og A nede for å legging, jeg tar en bloggrunde så blir det kinamat og tv-rekka! Herlig <3 Deilig med fredag nå når jeg har begynt å jobbe.

Ha en god helg!
Godklem

Marta - livet på landet sa...

Så fine juleting du har fått tak i!
Den telysboksen så genial ut!
Brennes jo noen av de på denne tiden av året, så greit å ha de i nærheten:)

Saueskinnene er kjøpt på Ikea!
Husker ikke helt hva de kostet. Et par hundrelapper tipper jeg. Vet iallfall at Ikea har satt ned prisen i forhold til hva de kostet tidligere:) Og slikt liker vi jo!:)

Når det gjelder bildene, har vi levert pc'en til en som skal ha greie på slikt! Så håper han klarer å hente de ut.
Det er ikke verdens undergang om det ikke går, siden det meste heldigvis finnes på en ekstern harddisk!
Bildene vi mistet for et par år siden, får vi desverre aldri tilbake... Den maskinen er tømt for alt innhold... Var umulig å fikse den, ifølge "ekspertene". Så det er vel bare å lære av slike feil. Viktig å ta sikkerhetskopier!:)

Ha en fin helg!:)

Anette Willemine sa...

Litt av et varp! Kjempetøffe!

Har nesten ikke turt å gå inn i interiørbutikker i det siste. Jeg har nemlig også lovet meg selv å være "nøktern" i forhold til innkjøp av nytt i år. Jommen sa jeg smør. Ha! Ordet nøktern er vel et ikke-ord blant oss interiør-jenter. :o)

Ønsker deg en glad helg, Mona C!

Klem,
Anette Willemine

Anonym sa...

fine bokataver, også så billig! hvor fant du de? Nydelige gardiner også! akkurat min smak;) Håper du koser deg med litt førjulsstemning:)
klem