Sider

lørdag 10. september 2011

Makrame

En ny hobby er i hus. 12 åringen lager makrame i høyt tempo. Nå har hun kommet opp med en idé. I mai neste år skal klassen på avslutningstur i og med at de går ut fra barneskolen, og i den forbindelse ønsker hun å bidra med penger til klassekassa.


De kan gjøre alt fra flaskepanting, raking av løv, gressklipping, snømåking og "husarbeid" til salg av ting og tang. 12 åringen har lyst til å prøve seg på salg av selvlagd makrame. Hun lager armbånd, smykker, hårbånd og nøkkelanheng, både rette og spiralformede.


Disse ønsker hun å selge for en liten sum penger som går direkte til klassekassa.

Armbånd og nøkkelanheng kr 20,- + porto.
Hårbånd og smykker kr 30,- + porto.

Hvis noen har lyst til å bestille, kan det gjøres i kommentarfeltet på 12 åringens egen blogg som du finner her. Eller send en mail til: 


God lørdagskveld til dere.


9 kommentarer:

Bustenellik sa...

Så flink hun er! Og makramé er jo både lekkert og artig! Ønsker henne lykke til :-)

Noatunfrua sa...

Så søt hun er, og så smart påfunn! Makrame er gøy og fint :) Lykke til!

Klem!

Martilie sa...

For et flott initativ!

Jeg skal tipse datteren min på 11 om å sjekke ut bloggen og tingene når hun er tilbake fra helgetur :)

Ha en suuuper helg!

Klem fra Tove

Unknown sa...

Så søt ;-) I. hadde dilla på makrame en periode i fjor. Billig utstyr på Biltema ;-) Hun og en venninne solge på Frimarkedet. Mange som ville kjøpe der så det kan jo være en idè ;-)
Jeg stod ute å sprayet, men det var ingen god idè. Ble fort rått så lokket på glasset fikk litt prikker. Jaja litt sjarm ;-) Har ikke noe annet sted å spraye jeg heller. Kanskje spraye sesongen er over ;-)
Nå har vi endelig satt oss ned etter en hektisk dag! Håper det gikk bra med jentene på fotballen :-)

Ha en FIN kveld!!

Klem

KROnPRINSESSENE sa...

Så herlig ungdom som vil gjøre en innsats!
Slik liker jeg og 2 armbånd til mine jenter er bestilt ;)

Tusen takk for fine ord angående mitt bidrag i Høstfølelsen...
Glad for å være i galleriet, og finalen må jeg nok se langt etter ;)

Klem May Helen

Annfrid sa...

Hei
Så fin blogg du har masse herlige innlegg:-)

Kjekt med ungdomer som er engasjerte. Utrolig flott gjort av jenta di.

Klem fra Annfrid

Rom for Detaljer sa...

Så kreativ hun er! Ønsker henne lykke til med salget ;-)
Tusen takk for hyggelig kommentar inne på min blogg. Alltid stas med nye følgere ;-)
Flott bidrag til NIBs utfordring - Lykke til ;-) Og likte veldig godt strikkelyktene dine, mulig jeg også prøver meg på disse ;-)
Fortsatt god helg til deg og dine!
Klem fra Karianne

Line Elisabeth sa...

Hei:)

Kjempefin idè!
Har nok arvet kreativiteten etter mora si tenker jeg:)
De er jo bare stilige, må jo bestille noen armbånd da:)

Ha en kjempefin søndag!

Klem Line E.

ELLEMELL sa...

stilig!
ikke bare du som er kreativ i heimen skjønner jeg!

ha en fin søndagskveld!
klem ellemell