Sider

onsdag 18. januar 2012

DIY - rosetter

Det var jeg som hadde laget rosettene til bloggtreffet (kremt). Skryt, skryt, skryt... Men ekstra hyggelig at jeg fikk fine tilbakemeldinger på de, så her kommer oppskriften.


Du trenger:

Saks
Hyssing
3 lags serviett

Brett servietten helt ut.
Klipp den langs brettekanten i midten.
Legg delene oppå hverandre slik at det dannes 6 lag.
Brett servietten som et trekkspill.
Knyt hyssingen på midten.
Dra lagene fra hverandre
inn mot midten.
Dandér.

Viola!!
En dekorativ rosett.

(Foto lånt av Størstepia)

Du kan bruke alle slags servietter, men ensfargede blir finest.
Hvis du legger flere farger på hverandre får du "mønster".

Lykke til.



Vil også ønske alle nye følgere velkommen til Mona Christins Side.
Setter stor pris på det.

12 kommentarer:

ELIN sa...

Tusen takk for oppskriften. Det skal jeg prøve, for de var virkelig dekorative og fine :) Klemmer fra Elin

Størstepia sa...

Mange som har ventet på denne oppskriften Mona!;)
Tror du må lære meg det in real life, jeg trenger litt praktisk veiledning;)!
Klemz

Elis lille rede sa...

Dette lærte jeg en gang, men det hadde gått helt i glemmeboken. Takk for beskrivelse! Kjempe-dekorativ! Klem fra Eli:)

hobbyvimsa sa...

hei høpp!!

Takk for at du deler,dette skal jammen meg prøves ut:)

Nyt dagen:)

Klem Linda:)

Unknown sa...

Hmmm, det var ikke værre nei:)
Vi satt og fiklet med bordpynten på lørdag, hihi, de er jo sååå fine!!
Disse skal jeg prøve på ja:)
Takk ffor "oppskriften"!

Ha en fin fin dag ♥

mammaKine sa...

Knallfine rosetter :-) Håper dere koste dere på bloggtreff! Klem fra Kine.

Sanne sa...

Dear Mona,

this looks great and I think it´s easy to do....
I have a question...is it possilble to put a translator into your blog ? I would love to understand every word ...Only if it isn´t tooooo much work for you...

Have a great day,

Sanne

Min lille interiør og hverdags dagbok sa...

Tusen takk for oppskriften, gleder meg til å prøve ☺
-Beate-

Unknown sa...

Diise var både dekorative og søte :)
Ser ut som dere hadde en hyggelig aften ;)

susan`s side sa...

Finner jo søren ikke ensfarget rosa 3 lags servietter et eneste sted!! Hvor har du fått tak i?

susan`s side sa...

Fant ut på hvit stil at man kan bruke silkepapir og det hadde jeg og det ble så fint så:-)

Ann-Kristin sa...

Nå har jeg laget meg en rød!! Det var lett jo! klem!