Sider

søndag 29. oktober 2006

Virkelig fortjent...


Endelig så vant FFK en bortekamp. Eller egentlig så vant vi en bortekamp på hjemmebane... Makan til mobilisering av supportere skal man lete lenge etter. Vi var i klart overtall mot noen usle LYN-supportere. Å klare å sende 72 busser proppfulle av FFK fans, er bare helt fantastisk. Tar av meg hatten. Sier litt om hva FFK egentlig betyr for byen vår.

I dag viste FFK vilje, ekte vinnervilje. Noe som har vært mangelvare i de fleste bortekamper tidligere i sesongen. Vel... Litt uflaks har dem vel hatt i enkeltkamper, men viljen må stå sterkere.

Mest sannsynlig er plassen berget, men det hadde smakt med poeng i den siste kampen hjemme mot RBK likevell. For 8. plassen på tabellen som vi nå har, hadde vært fint om vi beholdt når vi setter strek for sesongen 2006. En sesong med resultater i berg-og-dalbane-stil.

Tenk så mye mer moro det vil være å spille en cupfinale uten å henge med hodet. Selvom vi spiller flott fotball under press, så unner jeg spillerne og supporterne en kamp hvor vi kan senke skuldrene og vise hva vi er gode for. Og det er vi gode nok til...

Nå gleder jeg meg til neste kamp om en uke. Tidligere har jeg også gledet meg, men med litt bi-smak av nervøsitet. Det er godt å noen ganger være nervøs før en kamp, men du verden så godt å kunne føle seg avslappet også... Forhåpentligvis da...

5 kommentarer:

Janne sa...

Ja det var helt nydelig og høre dommeren blåse av kampen. Nå skal det vel mye til for at det går gæli...

Anonym sa...

Ja det er bare å ta av seg hatten for årets første borteseier.

Tror ikke vi skal bekymre oss for neste kamp. Selvom FFK skulle tape den kampen, så er det ikke snakk om at de fire lag som ligger under FFK kommer til å vinne sine kamper. Noen av disse kommer garantert til å avgi poeng, og da er FFK sikret plassen uansett resultat mot RBK.

Nå gleder jeg meg vannvittig til å komme på den nye stadion i 2007.

Mona Christin sa...

Dommerens fløyteblås hørtes ut som balsam for mine ører...

Vi har ganske gode odds ja. Det holder jo med at et lag avgir poeng.

Anonym sa...

Hei Mona, jeg har jo en stakkar som sitter oppe i Molde og depper da.... Men han sier at FFK er hans lag i eliteserien neste år, og det er jo bra? Dessuten har jeg overtalt ham til å heie på Stjernen i stedet for Trondheim! Klem.

Mona Christin sa...

Kan han ikke flytte hitover da? Da får han jo med seg flere av Moldes bortekamper. De fleste laga i Adeccoligaen hører til på Østlandet. Det var en god ide'...