Sider

torsdag 18. januar 2007

Oppdrag Julegave utført


Tirsdag 16.januar dro vi inn til Tigerstaden, fulle av optimisme og forventninger. Julegaven skulle oppleves. Som jeg tidligere har blogget om, var en del av julegaven billetter til Disney On Ice i Oslo Spektrum. Og denne gangen var det de klassiske prinsessene som skulle til pers. Jasmin, Snøhvit, Belle, Tornerose, Mulan, Ariel og ikke minst Askepott. Jentene gledet seg voldsomt. Dette hadde de ventet lenge på.

Venter i spenningVi bestilte plass langt oppe bevisst, for å se mest mulig av isen. Erfarte for 2 år siden at det var et smart valg. Men vi så likevel alt vi trengte å se. Og det var virkelig storflott. Minstemann hadde ikke sett noe så fint før, sa ho.

Vi kjøpte prinsessepopcorn,
Disneyshop
shave-ice i prinsessekopp og en selvlysende stav. De solgte alt mulig av prinsesseting.
Nesten for mye av det gode. For prisene var også deretter. Og jeg kan styre meg for "liksom-leker", bare for å trekke mest mulig ut av foreldrene. Moro i dag, men ikke i morgen. Og da ser jeg ikke poenget. Men kall meg gjerne gnien...

Siste dansHele herligheten varte i drøye 2 timer med innlagt "tissepause" midveis. Men etter dokøen å dømme, kunne nok pausen vært dobbelt så lang. Mange rakk ikke tilbake før det startet opp igjen, men det får dem ta på sin kappe. Klok av skade, snek vi oss ut tidlig. Dermed slapp vi det problemet.

På vei hjem begynte minstemann å gråte. Ho ville se det en gang til. Gråt sårt om at vi måtte kjøpe flere billetter. Huff... Det merket jeg i hjerterota, men nok får være nok. Regner med et gjensyn med Disney On Ice om et par år igjen. Så da får dem bare holde ut imens...

8 kommentarer:

Janne sa...

Dette så moro ut! Vi skal jo nå på lørdag så det var kjekt og få litt info. Best og ha med litt penger skjønner jeg... Men for all del, helt enig med deg ang "tullelekene". Allikevel ender det gjerne opp med en og annen liten ting. Sånn er det med "svake" mamma`r...

Mona Christin sa...

Når prisen for en lysende duppedings som snurrer rundt koster 180,-, sier det litt om prisnivået. 90,- for ei lita veske som du kan få på H&M for 29,50. Skikkelig stive priser. Styr deg... Fant forresten en prinsessebok til bilder o.l. på jobben til 20,-. Flott var den også...

Lise sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Lise sa...

Det var nesten så jeg fikk lyst å ta meg en tur selv! ;) Men tror ikke et prinsesse-isshow er noe for gutta boys, hehe.

Janne sa...

Oh shit! såpass ja. Hørt at det var dyrt der, men det gikk over min fantasi også. Får bare begrense dette her. Showet var dyrt nok i seg selv også.

Mona Christin sa...

Tips: Kle ho ut som en prinsesse med krone og kjole. Så flere som gjorde det der og da trenger dem ikke mer stæsj til å pynte seg med... Det tenkte ikke jeg på da...

Janne sa...

Ja det var kanskje en idè. Men blir ikke det veldig kaldt? Tenker lissom det er litt kaldt inne i hallen der jeg da. Vel, vi får se.

Mona Christin sa...

Dem hadde superundertøy under eller noe...