Sider

onsdag 11. april 2007

Postordre

Netthandel er behageligVåren er tid for postordre. Da dumper det ned i postkassa diverse kataloger, propp fulle av årets mote og trender. H&M, Ellos, SparKjøp og Josefssons er vel de fire store i Norge. Og sulten på nye klær, hiver jeg meg over med det samme. Akkurat som gribbene på jaktmarkene. Vinterens slitasje og herjinger på forrige sesongs kolleksjon er synlig. Så hvorfor ikke friske opp litt?

Jeg kjøper klær i butikkene. Men å sitte i ro og fred ved PC'en, og bare taste inn ønskene, er for meg meget behagelig. Der kan jeg se med det samme om klærne er på lager, og eventuelt se på alternativer hvis ikke. Der kan jeg også se om klærne sitter fint på et legeme. Det er noen av fordelene. Men det finnes også ulemper. Klærne sitter selvsagt fint på modellene, men det er ikke alltid det gjør det på min figur. Og for ikke å snakke om størrelsene. Jeg holder meg stort sett til "faste" størrelser, men de har en tendens til å øke ved klær kjøpt på nett. Et merkelig fenomen. Jeg simpelthen elsker fenomener, men da helst sett med positive øyne.

Jeg ender ofte opp med å sende tilbake halvparten. Og det kan være et ork bare det. Men da har jeg i alle fall sett hvordan klærne ser ut. Det er ikke alltid jeg finner tilsvarende i butikken. Hater, eh... Ikke hater, men liker ikke å handle klær når de henger så tett at du rett og slett ikke får de ut fra hylla. Og du da ender opp med å få med deg hele røkelet. Huff, nei. Da er nettet kjekt å ha.
Venter på posten
Jeg endte opp med å slenge inn et par bestillinger i år også. Er så deilig å få det overstått. Da er jeg halvveis i mål med f.eks. 17.mai antrekket. Hvis det ser presentabelt ut da. Det er viktig å trives i det en skal bruke.

Så nå sitter jeg her da og venter på at hentelappen skal komme i posten. Gleder meg. Akkurat der er jeg som en liten unge. Iiiiiiiiaaaaaaaaaaa... Kan ikke vente.... Iiiiiiiiikkkkkkkkkkk...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Mona. Så datoen på innlegget, og lurte på om du var ille tidlig oppe i dag! Men så så jeg nederst at du var lenge oppe i går, he he. Spennende med postordrekataloger ja, men vanskelig med størrelser synes jeg. Kjente meg igjen i det du sa om å sende ting tilbake.. Ha en super dag!

Lise sa...

Håper postordre-shoppinga klaffer i år da, Mona! :)
Selv er det flere år siden jeg bestilte på postordre, for jeg har opplevd det samme som deg - at det ser ikke så fint ut som meg som på modellene i bladet. Merkelig det der ;)

Janne sa...

Jeg ser masse i katalogene som jeg har lyst på men bestiller aldri. Kun fordi jeg aldri har opplevd at det er som jeg trodde.

Er også enig med deg at det blir bare trangere og trangere i butikkene. Rett og slett ergrer meg grønn over overstappa stativer.

Mona Christin sa...

I fjor var jeg veldig heldig med kjøpa. Sende ikke noe tilbake, men i år har jeg sendt tilbake en capribukse, en jeans, en topp og en genser. Men alt skal byttes i enten større eller mindre. Utseendet var jeg forøvrig fornøyd med.

Det var det med natterangler da vettu, Kristin. Der har du meg lissom...

Mona Christin sa...

Bare for å få samsvar med blogg og kommentaren over. Jeg fikk henta i dag, prøvd og sendt tilbake. Effektiv jeg se... Hehehe...