Sider

onsdag 25. november 2009

Amaryllis - min julestjerne



I dag har jeg endelig fått kjøpt meg 2 stk amaryllis. Dem er så fine, synes jeg. Ble anbefalt av blomsterdama nede på jobben å ha dem i hus nå. Da vil de ganske sikkert blomstre til jul. De på bildet over hadde jeg for 3 år siden, og da kom det 4 (!) blomster på en stilk. Det var ganske stilig. Året etter var jeg ikke like heldig, og derfor kjøpte jeg ikke i fjor. Men for meg er dette juleblomsten med stor J. Liker julestjerner også, men de visner så fort. Som vanlig må jeg kjøpe nye rett før jul. I år venter jeg derfor med de til uka før.

Snart er alle julegavene i boks også, og jeg merker nå at jeg kan gå desember i møte uten stress og mas. DET har aldri skjedd før.

29 dager igjen...

4 kommentarer:

Lise sa...

Ja, de er superflotte. Guttene tar opp bestilling for speider'n, så jeg har bestilt meg et par selv. Julestjerner er jeg ikke så glad i, men amaryllisen er jo sååå flott! :)

Mona Christin sa...

Jeg skrev amaryllus og ikke -is. Herved rettet opp.

Googla bilder av de og de finnes jo i utallige varianter. Men julevarianten er den fineste, synes jeg. Lurte litt på om jeg skulle prøve den hvite, men er det jul så er det jul. Da må de være julerøde.

Vel... De har knapt rukket å bli i knopp ennå, så om de er røde vites ikke. Håper det da...

Lima sa...

Så fine de var Mona, skal skaffe meg et par av dem før jul jeg og:)

Det ligger en utfordring til deg på bloggen min, hvis du har tid og lyst...;)Kos fra meg

Mona Christin sa...

Dette liker jeg, Lima. Skal se på det så fort jeg har litt tid tilgode. Dette var bare en rask sjekk sånn tidlig på morgenen...