Sider

torsdag 4. februar 2010

Minner fra barndommen

Som beboer i Fredrikstad har vi lett og kort vei til Sverige. Kan ikke skryte om at jeg er der så veldig ofte, men et par ganger i året kanskje. Som barn var vi ofte på Svinesund, ikke at det var så fint der borte, men de hadde så mye rart som ikke fantes i Norge. Jeg er jo oppvokst på 80-tallet og jeg kan ikke huske at det var så mye nips og rariteter her hjemme da. Å komme til Svinesund var som å komme til en helt ny og ukjent verden. Klart, det meste var "jalla" greier, men likevel.

Min store glede over turen til Sverige var at jeg fikk nye og fargerike tresko hver sommer. Ååå, jeg husker jeg var så stolt og kry over de. Hadde nesten ikke ♥ til å bruke de, tilfelle de ble stygge og fikk merker. Husker det som om det var i går.

I sommer fant jeg overraskende nok tresko til min 7 åring på Lindex. De var nesten helt like de jeg hadde som barn. Men dessverre likte ikke 7 åringen å ha de på. Huff... Er det mulig? Men gleden over min "deja vu" veide nesten opp for skuffelsen.

Tråla nettet forleden dag og vips, der var de. Min lykke steg noen hakk. Hvem sier nei til disse?

(Bildet er lånt fra calou.se)
Så nå står disse på min ønskeliste♥
Med håp om å oppleve barndommen igjen? Tja...

10 kommentarer:

Jorid + NOE Blog sa...

Hihi så fint barndomsminne! Kjenner igjen tankene dine om Sverige, bortsett fra at jeg må si det var på 90-tallet jeg var der og husker :-p *knis*

Mormor bor i Østersund sammen med sin mann, og jeg har så mange gode minner fra alle duppeditter osv som man fikk kjøpt i Sverige og ikke i Norge. Ikke minst alt det billige godiset ;-)

Håper du får en fin dag ♥

Klem J

FruLisa sa...

De treskoene er så fine! Jeg har ingen tresko-minner fra barndommen, men disse skoene minner meg om da min lille Sofie ble født, for 7 månder siden (i dag!!). Sofie lå på nyfødt-intensiven en stund og Hildegunn som tok vare på oss disse dagene hadde akkurat slike sko!

Så det var mitt minne knyttet til de skoene.

Ha en fin dag

Klem klem

InstatreffNorge sa...

Hihi ja må ha noe å skylde på vettu, og ammetåke var det som falt meg inn først;);)

Søte tresko, håper du finner like da:) Kjekt å bo i nærheten av Svinesund altså!

Klemme

Laila dy sa...

De var råstilig de skoa :-)))))) Husker jeg hadde rød tresko som liten :-)

Hilsen en som OFTE er i Sverige :-)))

Unknown sa...

Jaaaa, tresko hadde jeg også! De var knallblå og skinnende og jeg digga å gå med de. :) Superfine de fra Calou da.

Jeg kjøpte rosa tresko til Ida for en stund tilbake på et opphørssalg i en skobutikk. Dessverre var de for små, så de har aldri vært brukt. heldig for meg, så har jeg en liten jente til som kanskje kan bruke dem når hun blir litt større. :)

Ha en fin kveld!

Lykkehjemmet sa...

Jeg er nok en av dem som kan dele det minnet med deg:)
Hadde flere par i forskjellige farger da jeg var liten:) Vi var stadig i Sverige en tur med foreldrene min og jeg har en mor som alltid elsket å kjøpe sånne søte ting til meg og min søster!!
Jeg hadde både rosa ,gule og hvite som jeg husker. Sikkert flere farger også!! Skulle gjerne hatt et par selv nå,disse var jo veldig søte da!! Men hvor bra de er for føttene er jeg usikker på(fra mitt jobb ståsted er det nok ikke det beste:) Men Sverige med mye rare duppedingser har jeg mange minner fra.
Klemz Mona

Ikke A-Lene sa...

Hei MC♥
Tusen hjertelig for oppmuntrende kommentar hos meg...
Veldig hyggelig.. Ble såååå glad...
Har begynnt i ny jobb, så er litt "ødelagt" når jeg kommer hjem...
Men dette ordner seg sikkert etterhvert...
God helg, MC
Klem LC♥

MumsiMumsan sa...

Hei på deg!
Koselig med sånne minner fra barndommen! Kjenner meg veldig igjen i det du skriver ja! Og de skoene der er jo mega fine! Hadde veldig lyst på de i fjor, men fikk liksom ikke rota meg til det, men kanskje i år!
Og du - litt morro med de FFK logoene da :O)
Vet ikke helt hvor du har meg fra, men jeg bor på Rolvsøy, og byen er jo ikke sååå stor :O) Og ikke minst kan det jo ha vært på kamp - hihihi :O)
Ha en flott helg!
Mumseklem fra Vibece :O)

Anette Willemine sa...

Å, sååå fine. Nå ble jeg nostalgisk her jeg sitter. Mine tresko var helst røde, hvite eller med prikker. Besteforeldrene mine bodde i Halden og jeg var på besøk hos de hver sommer i Sverige (Løkholmen/Sågstrand). Der løp jeg rundt med slike tresko hele tiden!

Tusen takk for varm hilsen i går. ♥

Ønsker deg en deilig helg Mona Christin!

Klem
Anette Willemine

Lotta sa...

Ah.Står på min ønskeliste også!!!De er superfine!

Ønsker deg en fin kveld snuppa!
Klemmer