Sider

torsdag 2. desember 2010

Julens blomster

Blomster hører julen til og her er intet unntak. Jeg liker å ha de mest tradisjonelle, for de er jeg som regel heldig med. Tidligere i uka var jeg en tur på Plantasjen og snek med meg 2 amaryllis og 3 svibler hjem. Hadde planer om noen enkle oppsatser og da måtte jeg også ha litt mose.


Vaser har jeg nok av og de passet perfekt for de planene jeg hadde. Her er resultatet og jeg ble veldig godt fornøyd med de.


Billig ble det også.
Amaryllis 49,- pr stk.
Svibel 10,- pr stk.
Mose 59,-.
Nederst har jeg brukt bunnstrø til hamster som jeg har stående. Tror Milo tilgir meg.


Enkelt og stilig og det er ofte det beste.


10 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint du har pyntet i vinduet,må ha blomster og planter jeg og. Det gjør hjemmet "levende" og hjemmekoselig. Kose deg i førjulstida. Klem.

tina | pepparochvanilj.se sa...

Vilken blomsterprakt =) Vet du, jag tycker trots att själva blommorna är helt ljuvliga, att de är som allra finsast när de fortfarande äri outslagna...

K R a M // T i n a

Martilie sa...

Lekkert, løkplanter er et must :)

Jeg er også i mål på blomsterfronten, mangler bare noen juleroser og de skal skaffes neste uke :)

Klem fra Tove

Jennys fire vegger sa...

Kjempeflotte ble de! :o) Så flink du er! Men det hørtes jo tålig enkelt ut, så dette skulle vel jeg klare også. :o)

Ha en fin dag videre.
Klem Jenny

Anne Karins Mat og Vin sa...

Ser lekkert ut i glassurner!:)
Det er noe spesielt når juleblomstene kommer i hus, lager en herlig stemning og atmosfære. Jeg har kun kjøpt svibler foreløpig, og selv om jeg har vært kjip med vannet, blomstrer 2 av 3 svibler nå...Dvs jeg må ha noen nye snart, men du og du så nydelig det dufter her hjemme!:)
Jeg har en lekker champagnekjøler fra MesterGrønn som jeg pleier å ha en kjempestor rød julestjerne i, men jeg må vente til nærmer opp mot jul, for de dør ganske så raskt hos meg pga varmen. Jeg MÅ ha det varmt og godt ha ha.

Tenker dere også koser dere masse nå i førjulstiden, og fortsett med det:-))

Klem fra Anne Karin

ELIN sa...

Så fint med blomster. Har gått for de samme jeg, men jeg har dessverre ikke så mange flotte potter. Nyt den delig luktene fra julesviblene :) Klemmer fra Elin

Unknown sa...

Så fiint! Kos stemning i vinduet ;) Sånne vaser fra Ikea har jeg også..takk for tipset ;)

Klem Ellen

Vivian sa...

Det ble kjempefint i de vasene.
Jeg har også kjøpt svibler i dag, men hadde en annen plan med de... kanskje jeg heller skulle ta i bruk litt forskjellige vaser.
TAkk for tips:)
Ha en fin desemberkveld.
Klem Vivian

susan`s side sa...

Jeg også bruker masse blomster å pynte med, syns det er så fint. Tusen takk for tilbudet om ny header, haster ikke. God tur!

InstatreffNorge sa...

Hei snuppa:)

Vi savna deg igår! Vi ble fem damer til slutt, og det var såå kos:) Skravla gikk i ett, føltes som om vi hadde kjent hverandre i mange år. Neste gang må du bli med:)

Nydelig du har pyntet til jul:) Elsker svibler. De er nesten finest før de blomstrer;)

Klem klem