Sider

lørdag 14. november 2009

Juleinnkjøp

Jeg sverget nå i høst på at jeg ikke skulle kjøpe noe nytt i julepynt. Men jommen sa jeg smør... I og med at jeg regner med vi skal ha folk her på julaften, måtte jeg ha noe fint å dekke med. Servise har jeg, men nå er det jo så ille moderne med dekketallerkener under. Og da er det veldig mye fint å velge i.

Jeg endte opp med sølvfarget, fordi jeg har hvite tallerkener med sølvkant på. Bestikket er også sølvfarget. Og sølv er heller ikke en typisk julefarge. Gull og rød er jo det, selvom jeg var veldig i tvil om hva jeg skulle velge. Måtte rådføre meg med ungene faktisk...

Med dekketallerkener i boks følte jeg for ytterligere fornyelse. Da fikk jeg plukket med meg røde dessertskåler på stett. Har sett på disse tidligere år også, men har lissom ikke helt fått bestemt meg. Men nå var det vanskeligere å velge. Dem hadde fått i sølv og gull også. Likte veldig godt de nye, men disse kommer jeg bare til å bruke når det er jul. Og da var det greit med røde. Skal jo ha svart duk, så...

Er det noe jeg allerede har klart til jul så er det borddekkingen, iallefall inni hodet... Gleder meg...

4 kommentarer:

Mona Christin sa...

Må bare legge til at jeg har kjøpt lysgardin med stjerner også. Harry eller fint?? Jeg synes det er fint...

Lise sa...

Dette hørtes kjempefint ut, Mona. Som jeg sa i går, er jeg superdårlig på sånn dekking av bord, og jeg blir like imponert hver gang jeg kommer til fine dekkede bord :). Har virkelig noe å lære der, jeg.

Lysgardin? Que es eso? :D Gardin med innlagt lys? :) Sikkert koselig i adventstida det da :).

Mona Christin sa...

Det er en ledning som henges over vinduskarmen. Ned fra den henger det flere ledninger med stjerner som lyser. Nesten som en trådgardin. Blir ille fint i mørket se...

Jeg skal ta bilde av juleborddekkingen og vise det på bloggen i romjulen.

Mona Christin sa...

det vil sikker bli fint på borde våres til jul....
klemz seline